امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

ETF  بیت کوین چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

0

در سال‌های اخیر، دنیای ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال رشد و نوآوری فوق العاده‌ای را تجربه کرده است. یکی از آخرین پیشرفت‌ها در این زمینه ظهور ETF‌های بیت‌کوین است که به طور فزاینده‌ای در بین سرمایه‌گذاران محبوب می‌شوند، به‌ویژه زمانی که SEC تأیید یک ETF بیت‌کوین را بررسی می‌کند.

در این مقاله، نگاهی جامع به ETF‌های سرمایه گذاری در بیت کوین خواهیم داشت، از جمله اینکه چه چیزی هستند، چگونه کار می کنند و مزایا و خطرات مرتبط با سرمایه گذاری در آنها چیست.

ETF بیت کوین چیست؟

ETF بیت کوین یک صندوق قابل معامله در مبادلات است که عملکرد بیت کوین را با قراردادهای آتی، که اوراق بهادار سرمایه گذاری مشتقه ای هستند که به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا در مورد قیمت آتی دارایی‌ها حدس و گمان بپردازند، ردیابی می کند. با سرمایه گذاری در یک ETF، سرمایه گذاران می توانند در معرض تغییرات قیمت بیت کوین بدون نگه داشتن خود ارز دیجیتال قرار بگیرند.

قراردادهای آتی بیت کوین توافقاتی بین دو طرف برای خرید یا فروش مقدار مشخصی بیت کوین با قیمت از پیش تعیین شده در تاریخ مشخصی در آینده است. بازار آتی راهی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد تا در برابر نوسانات بالقوه قیمت در دارایی پایه، که در این مورد، بیت کوین است، محافظت کنند.

اولین ETF بیت کوین که در یک صرافی معامله می شود، ProShares Bitcoin Strategy ETF (BITO) است که در 19 اکتبر 2021 شروع به کار کرد.

تبلیغات متنی