امروز جمعه 31 فروردین 1403

استراتژی موفق تبلیغات در شبکه های اجتماعی

0

امروزه مصرف کنندگان محصولات و خدمات مورد نیاز خود را به صورت حضوری و یا از طریق وب سایت ها بصورت آنلاین و یا از محل های دیگر خریداری می کنند و از اطلاعاتی که به راحتی و بی درنگ از طریق رسانه های اجتماعی متعدد در اختیار او گذارده می شود بهره مند می شوند.

دلیل انتخاب موضوع در شبکه های اجتماعی هنگام کار به کاربر پیشنهاداتی در مورد برخی کالاها یا خدمات بصورت پاپ آپ اد ها به شکل ها و عناوین مختلف در کنار صفحه داده می شود که اغلب کاربر یا اعتنایی به آنها نمی کند و یا آنها را بعنوان مزاحم تلقی می کندو آن ها را آزار دهنده می داند ولی تبلیغات دعوت شده تبلیغاتی هستند که کاربر با میل خود و با کلیک آن ها را انتخاب کرده و نسل آینده تبلیغات می باشد که تاثیرگذاری آن چندین برابر بیشتر از تبلیغات محیطی و تلویزیونی بوبده و همچنین هزینه آن نیز خیلی کمتر است.

بررسی رفتار مصرف کننده آنلاین

امروزه مصرف کنندگان محصولات و خدمات مورد نیاز خود را به صورت حضوری و یا از طریق وب سایت ها بصورت آنلاین و یا از محل های دیگر خریداری می کنندو از اطلاعاتی که به راحتی و بی درنگ از طریق رسانه های اجتماعی متعدد در اختیار او گذارده می شود بهره مند می شوند. در نتیجه می توانیم در مورد نحوه جستجو- خرید آنلاین- ارتباط با سایر مصرف کنندگان و همین طور فروشندگان بررسی و تحقیق کنیم.

تاثیر تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی از نگاه جوانان

دلیل انتخاب موضوع:با توجه به اینکه آمار کاربران اینترنتی روز به روز در حال افزایش است و جوانان هم گرایش زیادی به استفاده از شبکه های اجتماعی دارند و مدت زمان زیادی رادر این شبکه ها صرف می کنند و شاید تبلیغ یک کالا یا خدمت در تلویزیون یا بیلبورد ها و غیره فقط یک بار دیده شود و بالطبع تاثیر آن هم کمتر است ولی هزینه زیادی را می طلبد و برای تاثیرگذاری باید چندین بار پخش شود ولی در رسانه های اجتماعی علاوه بر اینکه چندین بار یک تبلیغ دیده می شود و به دلیل تکرار در ذهن مخاطب می ماند هزینه کمتری هم دارد.

نقش و دلایل خرده فروشی الکترونیک در ذهن مخاطبین

دلیل انتخاب موضوع: با توجه به اینکه روند خرید کالا یا خدمات در شهر تهران به دلیل طولانی بودن مسافتها و ترافیک و هزینه بر بودن رفت و آمد و برخی مسایل اجتماعی افراد به خرید اینترنتی (حتی کوچک ترین وسیله) و از طرفی برای جوانانی که می خواهند کسب و کار جدیدی راه اندازی کنند بالا بودن اجاره ها و مسایل مربوط به تامین سرمایه و انبارداری و مالیات جوانان به فروش اینترنتی روی آورده اند که فکر می کنم موضوع خوبی برای تحقیق باشد.

تاثیر آواتار کاربران بر رفتار خرید:

دلیل انتخاب موضوع: با توجه به اینکه در فضای مجازی هویت افراد فقط از طریق آواتار آن ها قابل تشخیص هستند و اینکه آواتار ایجاد شده به طور صحیح با هویت واقعی او منطبق می باشد یا نه سرمنشا بسیاری از مشکلات موجود در فضای مجازی می باشدو افراد بسیاری از این طریق از کاربران سودجویی کرده و یا باعث ایجاد مشکلاتی برای آن ها می شوند جای تحقیق و بررسی دارد.

هیچ کاری بدون داشتن یک استراتژی اصولی و استاندارد به سرانجام نخواهد رسید. این استراتژی در فضای تبلیغات به ویژه دیجیتال مارکتینگ نمود بیشتری پیدا می کند. اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم می توانیم این گونه بیان کنیم که باید ببینیم هدف ما چیست، از کجا به کجا می خواهیم برسیم، مخاطب ما کیست و قرار است چه نیازی از او برطرف کنیم. نداشتن یک استراتژی منسجم و مدون علاوه بر تبعات مالی و ضررهای سنگین می تواند به اعتبار کسب و کار شما نیز ضربه بزند و کاری کند که کمپین های تان به نتیجه نرسند. یکی از زیرمجوعه های دیجیتال مارکتینگ که این روزها خیلی زیاد به کار برده می شود، حضور و بازاریابی شبکه های اجتماعی است. به همین دلیل مفهوم استراتژی شبکه های اجتماعی نیز اهمیت پیدا می کند. از این جهت موضوع استراتژی مهم است که تنها به برنامه های تبلیغاتی خلاصه نمی شود و حضور شما در شبکه های اجتماعی نیز باید استراتژی داشته باشد.

شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از مصادیق روشن و گسترده ی اینترنت و محیط های دیجیتال همواره دستخوش فراز و فرودها و تغییرات زیادی است. این تغییرات در برخی اوقات با خلاقیت ها و ایده های کاربردی زیادی همراه خواهد شد. بررسی و تحلیل این تجربیات می تواند منشأ ایده های جالب توجهی باشد تا در موضوعات مرتبط با کسب و کار شما مفید واقع شود. در این مقوله شما از تجربیات دیگران یاد می گیرید و از ایده های آنها به منظور تبدیل به فرصت های دیگری برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید. یکی از اصل های اساسی در دنیای تبلیغات و بازاریابی به خصوص تبلیغات و بازاریابی آنلاین داشتن ایده هایی است که بتواند بین شما و سایر رقبا تمایز ایجاد کند. هرچه گستره ی دید خود را نسبت به کاربران، مصرف کنندگان و سایر رقبا بیشتر کنید فرصت های بیشتری برای خلاقیت ایجاد خواهد شد. بدین ترتیب امید شما برای پیدا کردن مشتریان وفادار پررنگ تر می شود.

نحوه پیاده سازی استراتژی شبکه های اجتماعی

بعد از تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی که در مراحل پیرامون آن صحبت کردیم، زمان پیاده سازی آن می رسد. شما باید تمام مراحل بالا را گام به گام پیاده سازی کرده و بعد از مشخص کردن فازهای مختلف و تحلیل دلیل رقبا یک تقویم محتوایی کامل و جذاب آماده کنید. در این قسمت مشخص می شود که فعالیت شما در شبکه های اجتماعی به چه صورتی خواهد بود و چه محتوایی در چه زمانی منتشر شود.پیش از اینکه وارد مبحث تولید محتوا پست کردن شوید، کمی از زمانتان را به تحقیق در مورد رقابت و تحلیل رویکردهایش اختصاص دهید. از اینکه رقبا چندتا لایک و فالور دارند، چه محتوایی پست کرده اند، هرچند وقت یکبار پست می گذارند، و به طور متوسط تعداد لایک ها و کامنت هایشان چقدر است، یادداشت برداری کنید. به اینکه آنها کسب و کارشان را در رسانه اجتماعی چگونه نشان داده اند دقت کنید تا بتوانید مشابه همان کار را بکنید و یا عمدا خلاف آن عمل کنید تا بتوانید تمایز پیدا کنید.چیزهایی که از حساب آنها دوست دارید و کارهایی که فکر می کردید بهتر نیز می توانستند انجام دهند را یادداشت کنید. این تحلیل می تواند در نحوه نزدیک شدن شما به رسانه اجتماعی تان، و اینکه برای حساب تان از چه معیارهایی استفاده کنید، الهام بخش باشد.

نتایج شما نشان می دهند که تلاش های رسانه اجتماعی تان چه نتیجه ای داشته اند و چقدر برای رسیدن به اهدافتان جنگیده اید. شما قادر خواهید بود که ببینید چقدر فالور به دست آورده اید، چقدر ترافیک به وب سایتتان روانه کرده اید، پست هایتان چقدر تعامل دریافت کرده اند. تمام شبکه های اصلی رسانه اجتماعی به شما امکان دسترسی به معیارهایی را با وجود پلت فرمهای تحلیلی شان می دهند. اگر تصمیم گرفتید که از ابزار مدیریت رسانه اجتماعی استفاده کنید، می توانید از بخش تحلیل نیز استفاده کنید.

فعالیت در تمام شبکه های اجتماعی نیاز به صرف زمان، انرژی و بودجه زیادی دارد که ممکن است بازدهی لازم را هم نداشته باشد. بنابراین بهتر است انتخاب کنید که کجا می خواهید حضور داشته باشید.

این انتخاب بستگی به این دارد که مخاطبان شما کجا حضور دارند. معمولا اینستاگرام به دلیل محبوبیت بیشتری که بین مخاطبان دارد، یکی از گزینه ها برای فعالیت کسب وکارهاست. لینکدین، یوتیوب، توییتر، پینترست یا ساخت گروه در واتس اپ و کانال در تلگرام گزینه های دیگر کسب وکارها هستند.

برنامه ریزی، تولید و توزیع محتوا

بازاریابی شبکه های اجتماعی مخصوصا برای کسب وکارهای متوسط و کوچک معمولاً با حضور مداوم آن ها در شبکه های اجتماعی آغاز می شود. این قدم بزرگ و موثری است، چراکه هم اکنون نزدیک به چند میلیارد نفر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و حضور در شبکه های اجتماعی به برند فرصت می دهد تا توسط مشتریان آینده اش کشف شود.

انتشار در رسانه های اجتماعی به سادگی به اشتراک گذاشتن یک مقاله در وبلاگ و یک تصویر یا فیلم در شبکه های اجتماعی است. درست به سادگی آپلود عکس پروفایل اینستاگرام تان. اما با یک تفاوت بزرگ. شما باید برای آن برنامه داشته باشید. هم برای موضوع محتواهایی که می خواهید منتشر کنید و هم برای زمان انتشار.

تبلیغات

اگر برای بازاریابی شبکه های اجتماعی بودجه بیشتری دارید، آن را در تبلیغات هزینه کنید. تبلیغات این امکان را ایجاد می کند تا مخاطبان بیشتری نسبت به کسانی که شما را دنبال می کنند، جلب کنید.

در بسترهای جدید تبلیغاتی می توانید دقیقاً مشخص کنید که تبلیغات خود را به چه کسانی نمایش دهید. می توانید مخاطبان هدف خود را بر اساس معیارهای زیر انتخاب کنید:

- موقعیت جغرافیایی

- علایق و موضوعاتی که بیشتر جست وجو می کنند.

- نوع سیستم عامل یا مرورگر آن ها

- و رفتارهایشان در فضای مجازی

کمپین های تبلیغاتی

این روزها واژه کمپین تبلیغاتی برای کمتر مدیر کسب و کاری ناآشنا است. در حال حاضر مفاهیمی از قبیل تبلیغات، ارتباطات، مشتری گرایی، رقابت در کسب و کار و … بیش از هر زمان دیگری شنیده می شود.

تبلیغات در این میان نقش اساسی و محوری برای مشاغل مختلف دارد. انجام تبلیغات به شیوه موثر باعث افزایش فروش و توسعه کسب و کارها می شود. با استفاده از روشهای مختلف تبلیغات امکان معرفی محصولات و برندها به مخاطبان بوجود می آید. اجراء کمپین‎ های تبلیغاتی نیز می تواند به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در بازاریابی موثر مشاغل مورد استفاده قرار بگیرد.

نتیجه گیری

یک استراتژی تبلیغات که می تواند به توسعه کسب و کارهای کوچک کمک کند، تصمیم گیری مناسب و صحیح در گزینه بسترهای تبلیغاتی موجود هست. از نظر بازاریاب هاي پیروز، برترین استراتژی برای تبلیغات این هست که یک یا دو شبکه اجتماعی مناسب مثل گوگل و فیس بوک را گزینه کرده و از انجام تبلیغات گسترده و پراکنده در چندین شبکه اجتماعی خودداری نماییم.

آن ها بر این باور میباشند که هر کجا استراتژی موفقی داشتید، همانجا متمرکز شوید. بعضی از کسب و کارها بوده اند که تنها در یک نقطه پیروز شده و با گسترش همان بستر، به کسب و کار خود رونق بخشیده اند. به عبارت دیگر، هنگامی که استراتژی شما پیروز شد، بر روی همان کانال تمرکز کنید و نگران از دست دادن دیگر بسترهای ارتباطی نباشید.

اگر بتوانید موفقیت خود را تثبیت کنید، فرصت هاي بیش تری به دست خواهید آورد. شاید در ابتدا اینگونه به نظر برسد که شرکت هاي بزرگ به علت داشتن سرمایه هاي مالی بیش تر ممکن هست بتوانند حاشیه خطای بیش تری داشته باشند، اما تحقیقات نشان داده هست که در گزینش استراتژی تبلیغات مناسب، شرکت هاي بزرگ و کوچک هر دو از یک قانون کلی پیروی می کنند. بنابراین تمام شرکت ها منابع محدودی برای تبلیغات داشته و حاشیه خطای نسبتا مشابهی دارند.

  • تاریخ: پنجشنبه , 07 دی 1402 (07:12)

تبلیغات متنی