امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

نقش معلم در تربیت دینی دانش آموزان

0

تربیت دینی و نقش معلم درتربیت دینی آورده شده است. به عنوان مثال دانشمند مسلمان (ابن سحنون) در خلال نظرات تربیتیش درمورد نقش معلم درتربیت دینی نکاتی رامطرح کرده است.(صفحات74 تا 80). نمونه دیگری از این دانشمندان (قابسی) است که در مورد مسئولیتهای معلم درتربیت اظهار نظر کرده است.(صفحات149تا151).

- سیری درتربیت اسلامی

در این کتاب که در مورد مراحل تربیت اسلامی سخن گفته، اشاره ای به محیط مدرسه و نقش معلم و مربی درتربیت فرد کرده ونقش معلم رانقش کلیدی توصیف کرده، به گونه ای که ممکن است فرد همه چیز را از معلم خود نمونه برداری کند و نکات دیگر.(صفحات 124تا126).

- نقش معلم درتربیت دینی-نوشته محمد داوودی-جلد اول-پژوهشکده حوزه و دانشگاه.

نتیجه: به رغم ایجاد یک نظام تعلیم و تربیت مدرن و نوین،نقش معلم درتربیت دینی بچه ها نه تنها کاهش نیافته بلکه به دلیل هجوم انواع فرهنگهای نامطلوب بر اذهان و افکار نسل جدید، وظیفه معلم سنگین تر نیز شده است؛ زیرا آینده جامعه وامت در دست معلم است.اگر او نتواند افراد مفید و هماهنگ با اهداف جامعه تربیت کند،یک ملت رابه تباهی می کشاند.لذا متولیان امر تعلیم وتربیت در کشور به اهمیت موضوع باید توجه کافی را داشته باشند وبا تقویت نهادهای تربیت معلم،معلمان ورزیده،با دانش ومتدین تحویل مکاتب دهند.

تبلیغات متنی