امروز جمعه 10 فروردین 1403

دلایل افتادگی پستان ها در خانم ها

0

افتادگی و شل شدن سینه ها یکی از شایع ترین دلهره های هر زن می تواند باشد و به طور معمول 70% خانم ها در سنین زیر 45 سال به این عارضه مبتلا می شوند. علت شل شدن سینه ها و افتادگی آن را کارشناسان به سه علت می دانند:

اول: عدم تحرک عضلات به مدت طولانی و متعاقب آن شل شدن عضله و افتادگی آن. شایان ذکر است که تنها برخی رشته های خاص مانند بدنسازی، ایروبیک و تنیس می تواند از این روند جلوگیری کند و بسیاری از خانم ها فرصت چنین کاری را ندارند.

دوم: افزایش توده ی چربی اطراف سینه به دلیل سنگینی این عضله به صورتی که سینه از وضع طبیعی خارج،حجم اضافه پیدا کرده و بصورت افتاده، حالت بدی پیدا می کند. از بین بردن این حجم چربی از طریق ورزش کار دشواری است که نیازمند ساعت های متمادی ورزش های هوازی و استفاده از وزنه های خاص تحت نظر مربی کارآزموده ورزش ی می باشد.

سوم: مادران شیرده: شل شدن و افتادگی سینه در مادران شیرده یک امر طبیعی می باشد که بدن را از حالت طبیعی خارج کرده و دلیل این امر هم عدم تحرک، شیر دهی و تغذیه نسبتاً سنگین دوران بارداری و شیردهی می باشد. این پندار که بازگرداندن بدن مادر به دوران قبل از حاملگی یک رویاست، تنها یک پندار اشتباه است و بسیاری از افراد این ادعا را در عمل ثابت نموده اند.

تبلیغات متنی